Warszawikia
Advertisement
133 Czas jazdy (min):
min – max
15 – 17
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 152020 minut

Autobus Jelcz M121M na linii 133 na pętli Żerań FSO

133linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Tarchomina na Choszczówkę. Linię obsługują zajezdnia autobusowa Stalowa i ajent Mobilis.

Historia[]

Autobus MAN NM2x3 na linii 133 na ul. Mehoffera

Linia "133" została uruchomiona 29 stycznia 1956 roku w związku z likwidacją odcinka kolejki jabłonowskiej między stacjami Warszawa Most a Jabłonna, wyruszyła na trasę z pętli Żerań FSO przez ul. Modlińską i ul. Zegrzyńską do Jabłonny. Dnia 1 sierpnia 1958 roku wycofano ją z Jabłonny, w zamian uruchamiając tam linią 203, i skierowano do pętli Płudy na rogu ul. Mehoffera i ul. Strzybnickiej.

Dnia 20 czerwca 1962 roku linię wydłużono przez ul. Raciborską i ul. Przytulną na pętlę Choszczówka. W 1995 roku, po wypowiedzeniu umowy gruntu, wprowadzono pętlę uliczną na Choszczówce, zaś w 1998 roku zmieniono jej trasę, kierując ją przez Tarchomin przez ul. Obrazkową, ul. Myśliborską i ul. Światowida. Dnia 1 marca 2002 roku wprowadzono kolejną korektę trasy i skierowano linię "133" przez Światowida i Mehoffera. Kolejną większą zmianę wprowadzono 13 września 2012 roku w związku z otwarciem nowego wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Mehoffera – linię skrócono do odcinka TarchominChoszczówka.

Planowane jest przedłużenie linii do pętli w rejonie stacji kolejowej Warszawa Choszczówka, jednak część terenu planowanego na zawrotkę jest własnością Lasów Państwowych, które nie chcą zgodzić się na budowę obiektu.

Trasa podstawowa[]

ostatnio zmieniana 13 września 2012 roku

Ulice[]

TarchominŚwiętosławskiegoŚwiderskaĆmielowskaŚwiatowida (powrót: ŚwiatowidaŚwiętosławskiego) – ŚwiatowidaMehofferaParcelacyjnaJeżowskiegoMehofferaRaciborskaChoszczówka (powrót: RaciborskaPrzytulnaHenrykowskaWyganowskaRaciborska)

Przystanki[]

Tablica boczna

Autobus Jelcz M121M na linii 133 na ul. Mehoffera

K1.gif Tarchomin
S.gif Tarchomin
S.gif Mehoffera
Ż.gif Erazma z Zakroczymia
Ż.gif Talarowa
S.gif Leśnej Polanki
Ż.gif Chęcińska
S.gif Henryków
Ż.gif Czeremchowa
S.gif Orchowiecka
Ż.gif Parcelacyjna
Ż.gif Brzezińska
Ż1.gif Raciborska
K2.gif Choszczówka

Linki zewnętrzne[]

Advertisement