Warszawikia
Advertisement
Trasa linii jest czasowo zmieniona
Powód to budowa stacji metra: Zacisze, Kondratowicza i Bródno .
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii autobusowej 145. Zobacz też: 145-bis.
145 Czas jazdy (min):
min – max
44 – 56
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 101520 minut

Autobus MAN NG363 Lion's City G na linii 145 na ul. Marsa (2012)

145linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Żerania FSO na Wiatraczną. Linię obsługują zajezdnia autobusowa Stalowa i zajezdnia autobusowa Ostrobramska.

Historia[]

Autobus Ikarus 280.26 na linii 145 na ul. Marsa (2008)

Autobus MAN NG313 na linii 145 na pętli Wiatraczna (2010)

Autobus MAN NG363 Lion`s City G na linii 145 na ul. Grochowskiej (2015)

Linia "145" powstała 25 maja 1958 roku z przekształcenia linii 109-bis (Księcia JanuszaEmilii Plater), wyruszyła na trasę z pętli Obozowa (Koła) przez Obozową, Księcia Janusza, Górczewską, Płocką, Wolską, Chłodną, Marchlewskiego i Świętokrzyską na Emilii Plater. W kolejnych latach jej trasę nieznacznie korygowano, w 1960 roku skrócono ją do pętli Koło, a 17 kwietnia 1961 roku linię przekształcono w przyspieszoną linię szczytową 309 i zlikwidowana.

Ponowne uruchomienie linii miało miejsce 15 grudnia 1961 roku – zaczęła ona wówczas kursować z pętli Odrowąża / Św. Wincentego przez Odrowąża, Wysockiego, Ogińskiego i Białołęcką na Artyleryjską. W następnych latach trasę linii stopniowo wydłużano ul. Białołęcką do kolejnych pętli, najpierw na wysokości ul. Włodkowica, potem w rejonie ul. Juranda ze Spychowa i ostatecznie do pętli Białołęka nad Kanałem Żerańskim. Następnie w 1968 przedłużono ją także w przeciwnym kierunku – wzdłuż Starzyńskiego i al. Stalingradzkiej do Placu Leńskiego. W 1969 roku linię skierowano od ul. Ogińskiego przez Świętego Hieronima, Bazyliańską, Rembielińską i Toruńską do ul. Białołęckiej. Było to spowodowane likwidacją części przebiegu ul. Białołęckiej przy budowie osiedla Bródno.

W 1971 roku linia "145" została ponownie skrócono do pętli Odrowąża / Św. Wincentego, jednakże 1 września 1974 roku bieg linii ponownie przedłużono przez Starzyńskiego i al. Stalingradzką do Placu Leńskiego, jednocześnie kierując linię przez ul. Wysockiego w związku z likwidacją kolejnego odcinka ul. Białołęckiej. Dnia 26 sierpnia 1979 roku linię "145" połączono z linią 165 (Żerań FSOBiałołęka) z jednoczesnym wycofaniem z południowego Bródna, w wyniku czego pojechała ona zupełnie nową trasą z pętli Żerań FSO przez Modlińską, Płochocińską, Białołęcką, Toruńską, Rembielińską, Kondratowicza, Młodzieńczą i Codzienną na Zacisze. W listopadzie jednak trasę linii skrócono do pętli Białołęka-Kanał.

Dnia 14 maja 1985 roku trasę linii "145" wydłużono przez Targówek i Ząbki do Kawęczyna - skierowano ją od Kondratowicza przez Świętego Wincentego, Borzymowską, Trocką, Generalską, Jórskiego, Krośniewicką, Kościeliską, Generalską, Łodygową, Warszawską, Piłsudskiego i Chełmżyńską do pętli Kawęczyn. W 1983 roku linię wydłużono wzdłuż ul. Białołęckiej do pętli Brzeziny, a w 1984 roku linię wycofano z Zacisza i skierowano na wprost przez ul. Generalską. W 1988 roku linię wydłużono do pętli EC Kawęczyn, a po połączeniu z linią 127 w 1990 roku pojechała dalej przez Chełmżyńską, Marsa i Grochowską na Wiatraczną. Kilka tygodni później skorygowano bieg linii przez Toruńską i Łabiszyńską, a w 1994 roku przez Kopijników (zmiany wynikające z budowy Trasy Toruńskiej).

Dnia 1 lipca 1995 roku trasę linii skrócono do pętli Żerań FSO, skąd jechała przez Toruńską, Wysockiego, Bazyliańską i Kondratowicza do ul. Świętego Wincentego i dalej swoją trasą. Ta trasa nie uległa zmianie aż do 1 marca 2007 roku, kiedy to linię "145" wycofano z Targówka i skierowano na wprost przez Kondratowicza i Młodzieńczą do ul. Łodygowej. 1 marca 2019 roku linia została skierowana na trasę zmieniona związku na budowę metra na Bródno.

Trasa podstawowa[]

ostatnio zmieniana 1 marca 2019 roku

Ulice[]

Żerań FSOToruńskaWysockiegoBartniczaWyszogrodzkaChodecka - Matki Teresy z Kalkuty - Świętego Wincentego - MłodzieńczaŁodygowaZąbki: Łodygowa – Warszawska – Piłsudskiego – Warszawa: ChełmżyńskaMarsaPłowieckaGrochowskaWiatraczna

Przystanki[]

Tablica boczna (2010)

Autobus MAN NG363 na linii 145 na pętli Żerań FSO (2014)

K1.gif Żerań FSO
S.gif Żerań FSO
Ż.gif PKP Toruńska
Ż1.gif Pelcowizna
S.gif Bazyliańska
ZS.gif Bartnicza
ZS.gif Rembielińska
ZŻ.gif Wyszogrodzka
ZS.gif Chodecka
ZŻ.gif Balkonowa
ZS1.gif Gilarska
ZS.gif Żuromińska
ZS.gif Targówek-Ratusz
S2.gif Świętego Wincentego
Ż.gif Przy Grodzisku
Ż.gif Bohuszewiczówny
S.gif Codzienna
S.gif Młodzieńcza
S.gif Potulicka
S.gif Lewinów
S.gif Klamrowa
G.gif Ząbki:
S.gif Warszawska
S.gif Szwoleżerów
Ż.gif Cmentarz
S.gif Powstańców
G.gif Warszawa:
S.gif Ogrody Działkowe Kawęczyn
S.gif Meblowa
Ż.gif Ciepłownia Kawęczyn
Ż.gif Gwarków
Ż1.gif Rondo Granzowa
S.gif Rondo Granzowa
S.gif Gontarska
S.gif Oraczy
S.gif Szymańskiego
Ż2.gif Rafii
S.gif Okularowa
Ż.gif PKP Gocławek
S.gif Płowiecka
S.gif Gocławek
Ż.gif Kwatery Głównej
S.gif Żółkiewskiego
S.gif Plac Szembeka
S.gif Wspólna Droga
K2.gif Wiatraczna

Oryginalna trasa:

Ż.gif PKP Toruńska
Ż1.gif Pelcowizna
S.gif Bazyliańska
Ż.gif Świętego Hieronima
S.gif Kondratowicza
S.gif Łabiszyńska
S.gif Park Bródnowski
S.gif Szpital Bródnowski
S.gif Targówek-Ratusz
S2.gif Świętego Wincentego
Ż.gif Przy Grodzisku

Linki zewnętrzne[]

Advertisement