Warszawikia
Advertisement
153 Czas jazdy (min):
min – max
10 – 16
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 101515 minut

Autobus Ikarus 260.73A na linii 153 w al. Chruściela "Montera"

153linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z PKP Mokry Ług do Rembertowa-Kolonia, z wybranymi kursami wydłużonymi do przystanku Pastuszków oraz z kursami wariantowymi z podjazdem do przystanku Czerwonych Beretów realizowanymi w dni nauki szkolnej. Linię obsługuje ajent PKS Grodzisk Mazowiecki.

Historia[]

Autobus Solaris Urbino 10 na linii 153 na pętli Mokry Ług

Linię "153" uruchomiono po raz pierwszy 12 grudnia 1960 roku i kursowała wówczas na trasie spod Elektrociepłownia Siekierki przez Augustówkę i Powsińską do pętli Sadyba, umożliwiając pracownikom elektrociepłowni dojazd do linii tramwajowej na ul. Powsińskiej. Linia kursowała bez zmian do 26 maja 1963 roku, kiedy linia została połączona z linią 108 (Plac Trzech KrzyżyKoszykarska) i została zlikwidowana.

Linię "153" reaktywowano 20 stycznia 1964 roku w Rembertowie, na trasie ze Sztandarów (Mokry Ług) przez Czwartaków, Paderewskiego, Wieczorkiewicza i Cyrulików do pętli Stacja Kolejowa Rembertów, zaś 2 kwietnia 1967 roku trasa linii została wydłużona przez ul. Cyrulików do Szatkowników. Ta trasa nie uległa zmianie przez kolejnych kilkadziesiąt lat i funkcjonuje do dzisiaj, jedynie od 13 stycznia 2014 roku niektóre kursy linii zostały wydłużone do nowej pętli Pastuszków przy skrzyżowaniu ulic Mokry Ług i Pastuszków, jednocześnie wprowadzone zostały podjazdy do przystanku Czerwonych Beretów. Co ciekawe, była to pierwsza duża zmiana w przeciągu 47 lat, co czyniło linię "153" jedną z najbardziej niezmiennych w historii miasta.

Trasa podstawowa[]

ostatnio zmieniana 13 stycznia 2014 roku

Ulice[]

PastuszkówMokry ŁugCzwartakówPaderewskiegoal. ChruścielaCyrulikówRembertów-Kolonia

Wybrane kursy:
PKP Mokry ŁugCzwartaków – ...

Przystanki[]

Tablica boczna

Autobus Solaris Urbino 10 na linii 153 na ul. Czwartaków

K1.gif Pastuszków
Ż.gif Mokry Ług-Leśniczówka
Ż2.gif PKP Mokry Ług
S1.gif PKP Mokry Ług
Ż.gif Listonoszy
S.gif Szyszaków
Ż.gif Dziewanowska
S.gif Paderewskiego
Ż.gif Szafarzy
S.gif Zawodowa
S.gif Rembertów-Ratusz
S.gif PKP Rembertów
Ż.gif Przebieg
Ż.gif Buławy
K2.gif Rembertów-Kolonia

Wybrane kursy:
K1.gif PKP Mokry Ług
Ż.gif Listonoszy

Linki zewnętrzne[]

Advertisement