Warszawikia
Advertisement
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii 155. Zobacz też: 155-bis.
155 Czas jazdy (min):
min – max
13 – 16
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 10-121520 minut

Autobus Solaris Urbino 15 na linii 155 na ul. Świętokrzyskiej

155historyczna linia autobusowa zwykła, która kursowała na trasie ze Znanej do Ronda Daszyńskiego. Linię obsługiwali zajezdnia autobusowa Kleszczowa i ajent Mobilis.

Historia[]

Autobusy linii "155" po raz pierwszy wyruszyły na trasę 22 marca 1962 roku, przejmując trasę zlikwidowanej linii przyspieszonej 309 (Księcia JanuszaEmilii Plater), kursowała ona wówczas z Księcia Janusza przez Górczewską, Płocką, Wolską, Skierniewicką, Siedmiogrodzką, Grzybowską, Marchlewskiego i Świętokrzyską na Emilii Plater. W 1964 roku trasę linii przedłużono wzdłuż Świętokrzyskiej, Tamki i Dobrej na Solec (Wiadukt), a następnie przez Czerwonego Krzyża na Dworzec Powiśle.

W kolejnych latach korygowana była trasa linii w Śródmieściu, natomiast w 1968 roku trasa linii została wydłużona przez ul. Jana Olbrachta najpierw na Redutową, a następnie w 1969 roku na Strąkową. Następnie 12 października 1975 roku przedłużono trasę w Śródmieściu – linia pojechała od ul. Czerwonego Krzyża przez Kruczkowskiego, Rozbrat i Górnośląską na Torwar, a powrót odbywał się przez Łazienkowską. W 1985 roku skorygowano przebieg trasy przez Powiśle, wycofując ją z ul. Dobrej na rzecz przejazdu ul. Kruczkowskiego. W 1986 roku zmieniono natomiast przystanek krańcowy na Jelonkach na pętlę Znana. W 1997 roku po raz kolejny skorygowano przebieg linii na Powiślu, kierując ją od ul. Tamka ponownie przez Dobrą, Solec i Ludną do ul. Rozbrat.

Dnia 8 stycznia 1999 roku, ze względu na zły stan nawierzchni ul. Strąkowej, linia "155" została skrócona do pętli Redutowa, a następnie skierowana wzdłuż ul. Redutowej i ul. Wolskiej na Cmentarz Wolski. W 2000 roku tę trasę wydłużono jeszcze bardziej wzdłuż ul. Połczyńskiej do Karolina. Przez kolejne lata linia nie zmieniała swojej trasy, linię obsługiwała zajezdnia autobusowa Kleszczowa, zawieszono ją jednak 11 czerwca 2011 roku w związku z budową centralnego odcinka II linii metra.

Przywrócono ją do kursowania dnia 9 marca 2015 roku, po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra, została przywrócona na trasie z Koła przez Ciołka, Jana Olbrachta, Redutową i Kasprzaka do Ronda Daszyńskiego, w ostatecznym projekcie trasę tę przedłużono na Plac Zawiszy. Została ona jednak skrócona do Ronda Daszyńskiego początkowo na czas wakacji w 2016 roku, jednak po ich zakończeniu nie została wydłużona ponownie na Plac Zawiszy.

1 sierpnia 2020 roku linia została zlikwidowana w związku z reorganizacją komunikacji miejskiej po otwarciu kolejnego odcinka linii metra M2.

Ostatnia trasa[]

z 31 lipca 2020 roku

Ulice[]

ZnanaJana OlbrachtaStromaStrąkowaBoznańskiejJana Olbrachta (powrót: Jana Olbrachta) – Jana OlbrachtaRedutowaKasprzaka (powrót: OrdonaWolskaRedutowa) – KasprzakaProstaRondo Daszyńskiego

Przystanki[]

K1R.gif Znana
S2R.gif Strąkowa
R2.gif
S2.gif Znana
S.gif Antka Rozpylacza
S.gif Redutowa
S.gif Pustola
Ż.gif Zajezdnia Redutowa
S.gif Reduta Wolska
S.gif Ordona
S.gif PKP Wola (Kasprzaka)
S.gif Szpital Wolski
S1.gif Karolkowa
S1.gif Rondo Daszyńskiego
K2.gif Rondo Daszyńskiego

Linki zewnętrzne[]

Advertisement