Warszawikia
Advertisement
174 Czas jazdy (min):
min – max
25 – 27
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 101520 minut

Autobus Solaris Urbino 12 na linii „174” na przystanku Odyńca (2012)

Autobus Solbus SM12 na linii „174” w al. Jana Pawła II (2013)

Autobus Solbus SM12 na linii „174” na Rondzie ONZ (2015)

174linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Bokserskiej na Rondo ONZ. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Woronicza.

Historia[]

Autobus Solaris Urbino 12 na linii „174” na pętli Plac Hallera (2011)

Autobus Solaris Urbino 12 na linii „174” na krańcu Zachęta (2015)

Linia „174” pojawiła się po raz pierwszy na ulicach miasta 28 lutego 1971 roku i połączyła Emilii Plater przez Marchlewskiego, Chałubińskiego i al. Niepodległości z Dworcem Południowym, a następnie 16 września 1973 roku została przedłużona na Służewiec przez Puławską, al. Lotników, Bełdan, Orzycką i Gotarda na Bokserską. W 1975 roku linię wycofano z ul. Puławskiej i al. Lotników, zamiast tego od al. Niepodległości skierowano ją przez Domaniewską i Modzelewskiego do ul. Bełdan. 1 października 1985 linię połączono z linią „171”, w związku z czym wydłużono jej trasę na północ przez Świętokrzyską, Krakowskie Przedmieście, Miodową i Bonifraterską na Dworzec Gdański.

Przez kolejnych kilkanaście lat linia przechodziła zmiany jedynie w związku z bieżącymi remontami i przebudowami. Dopiero w 2000 roku skierowano ją na nowy odcinek ul. Modzelewskiego (kosztem przejazdu przez ul. Bełdan, zaś 1 marca 2001 roku zamieniono śródmiejskie krańce linii „174” i „175”, a ta pierwsza zaczęła kończyć trasę na Konwiktorskiej. Ten stan utrzymał się do 16 czerwca 2007 roku, kiedy zamieniono odcinki tras z linią „178” – ta pojechała do Konwiktorskiej, zaś „174” skierowano od ul. Świętokrzyskiej przez Most Świętokrzyski, Wybrzeże Szczecińskie, Okrzei (powrót przez Kłopotowskiego), Targową i Dąbrowszczaków na Plac Hallera, zastępując tym samym linię 192 (Plac HalleraWyczółki) na Pradze.

Od 11 czerwca 2011 roku, w związku z budową centralnego odcinka II linii metra i zamknięciem ul. Świętokrzyskiej, skrócono trasę linii do pętli Zachęta, gdzie skierowano ją od al. Jana Pawła II przez Grzybowską i Królewską. Natomiast po oddaniu do użytku centralnego odcinka II linii metra linia, 9 marca 2015 roku, linia została skrócona do Rondo ONZ[1].

Trasa podstawowa[]

ostatnio zmieniana 9 marca 2015 roku

Ulice[]

Rondo ONZal. Jana Pawła IIChałubińskiegoal. NiepodległościDomaniewskaModzelewskiegoOrzyckaGotardaBokserskaBokserska

Przystanki[]

Tablica boczna (2015)

K1.gif Rondo ONZ
S2.gif Rondo ONZ
ZBP.gif Dworzec Centralny
S.gif Dworzec Centralny
S.gif Nowowiejska
S.gif GUS
Ż.gif Biblioteka Narodowa
S.gif Metro Pole Mokotowskie
S.gif Madalińskiego
S.gif Metro Racławicka
S.gif Odyńca
S.gif Polskie Radio
S.gif Metro Wierzbno
S.gif Ksawerów
S.gif Osiedle Domaniewska
S.gif Modzelewskiego
S.gif Smoluchowskiego
S.gif Bełdan
Ż1.gif Tarniny
S.gif Orzycka
S.gif Jadźwingów
S1.gif Bokserska
K2.gif Bokserska

Przypisy

  1. Otwarcie Centralnego Odcinka II Linii Metra - zmiany w komunikacji miejskiej, ztm.waw.pl (archiwum), 2015.03.06. [dostęp: 2015.03.11].

Linki zewnętrzne[]

Advertisement