Warszawikia
Advertisement
177 Czas jazdy (min):
min – max
26 – 27
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 151520 minut

Autobus Solaris Urbino 10 na linii „177” na ul. Orłów Piastowskich (2009)

Autobus Solaris Urbino 10 na linii „177” na przystanku PKP Ursus (2008)

Trasy linii „177” w Ursusie w wybranych latach

177linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Osiedla Górczewska na Ursus-Niedźwiadek. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Kleszczowa.

Historia[]

Linia „177” została uruchomiona 25 kwietnia 1976 roku jako nowa linia pomocnicza po połączeniu linii 116 i 116-bis, została skierowana na trasę z Placu Unii Lubelskiej przez Belwederską, Sobieskiego i Świętego Bonifacego na Stegny. W 1978 roku linia została przedłużona przez al. Sikorskiego, Dolinę Służewiecką, Rosoła, Bartoka, Surowieckiego, Romera, Herbsta i Jastrzębowskiego do krańca Ursynów Północny, jednak w 1979 roku, po uruchomieniu linii 195 (Plac PiłsudskiegoUrsynów Północny), przywrócono jej poprzedni przebieg Plac Unii LubelskiejStegny. 20 września 1981 roku linia powróciła na Ursynów – dotarła ponownie przez al. Sikorskiego, Dolinę Służewiecką, Rosoła, Jastrzębowskiego i dalej przez Herbsta, Findera, Ciszewskiego, Dereniową, Nugat, Cynamonową i Ciszewskiego do pętli Ursynów Południowy.

W 1983 roku wydłużono jej trasę od ul. Dereniowej przez Płaskowickiej do pętli Natolin Północny, a w 1985 roku skorygowano jej bieg w ten sposób, że od ul. Dereniowej biegła przez Indiry Gandhi i Cynamonową do ul. Płaskowickiej. 7 marca 1987, po wycofaniu z Wolicy linii 134 (OkęcieNatolin-Wolica), trasę linii przedłużono od ul. Płaskowickiej przez Lanciego i Belgradzką do pętli Natolin-Wolica, skąd wracała ona Rosoła i Płaskowickiej. 13 maja 1989 roku linia ponownie została wydłużona, od ul. Płaskowickiej skierowano ją przez Rosoła i Przy Bażantarni na Natolin Południowy, a powrót odbywał się przez Stryjeńskich i Belgradzką, zaś od 17 grudnia 1990 trasa linii wiodła Rosoła, Belgradzką, Stryjeńskich, Przy Bażantarni i Rosoła do pętli Natolin-Kabaty. W takim kształcie linia kursowała do 1 czerwca 1992 roku, kiedy to połączono ją z dotychczasową linią 403 (Plac Trzech KrzyżyNatolin-Kabaty) w nową linię przyspieszoną 513 (Plac Trzech KrzyżyNatolin-Kabaty).

Linię „177” reaktywowano 1 sierpnia 1996 roku poprzez wydzielenie z linii 191 (Plac NarutowiczaUrsus-Niedźwiadek), wyruszyła ona na trasę spod Dworca Zachodniego przez Aleje Jerozolimskie, Łopuszańską, Kleszczową, Ryżową, Dzieci Warszawy, Sławka, Bohaterów Warszawy, Kościuszki, Spisaka i Regulską do pętli Prażmowska. Kilka tygodni później linia została wycofana spod Dworca Zachodniego i skierowana Bitwy Warszawskiej 1920 roku i Grójecką do Placu Narutowicza. 1 grudnia 1999 linię wycofano z Łopuszańskiej, Kleszczowej, Ryżowej i Dzieci Warszawy, puszczając Alejami Jerozolimskimi aż do Sosnkowskiego (w drodze powrotnej Spisaka) i stamtąd przez Pużaka do ul. Sławka.

12 stycznia 2002 roku trasa linii została skrócona ze względu na remont Alej Jerozolimskich – zaczęła kursować przez Łopuszańską i al. Krakowską do pętli Okęcie, po kilku tygodniach trasa ta została uznana jako stała. 2 kwietnia 2002 roku zmieniono trasę linii w Ursusie – z Pużaka zaczęła ona skręcać w Kompanii AK Kordian, skąd Regulską, Spisaka, Kościuszki, Cierlicką, Gierdziejewskiego, Posag 7 Panien, Szamoty i Traktorzystów docierała do Ursusa-Ratusz[1]. 15 listopada 2003 linia została wycofana z Okęcia – z Alej Jerozolimskich skierowano ją przez Łopuszańską, Kleszczową, Bolesława Chrobrego, Popularną, Techników, Cegielnianą, Sympatyczną i Potrzebną na Odolany. W 2005 roku skorygowano trasę linii „177” w południowym Ursusie – pojechała ona Pużaka, Sławka, Bohaterów Warszawy i Kościuszki. W tym samym też roku trasę linii wydłużono przez Okęcie i Michałowice – z ul. Kleszczowej pojechała ona prosto Łopuszańską, al. Krakowską, Szyszkową, Środkową w Opaczy i Ryżową do Alei Jerozolimskich.

16 czerwca 2007 trasę linii skrócono do odcinka OkęcieUrsus-Ratusz, a część kursów wydłużono z pętli Ursus-Ratusz na Odolany. 1 maja 2008 roku, w związku z porządkowaniem układu komunikacyjnego dzielnicy Ursus, linię poprowadzono okrężna trasą w celu poprawy obsługi komunikacyjnej Gołąbek oraz nowych osiedli mieszkaniowych i centrum handlowego w Skoroszach, a na Odolanach zastąpiła ją nowa linia 206 (Nowe WłochyOdolany). Po zakończeniu remontu ul. Cierlickiej 7 grudnia 2009 roku linię wycofano ze Skoroszy, prowadząc ją prosto Alejami Jerozolimskimi, 8 lutego 2014 roku linię skierowano w obu kierunkach wzdłuż ul. Spisaka, a 7 sierpnia przeniesiono ją nowo wybudowaną jezdnię ul. Skoroszewskiej.

1 stycznia 2016 roku, na wniosek Urzędu Dzielnicy Ursus, linia została skierowana od ul. Gierdziejewskiego przez ulice ul. Balicką i Lalki do ul. Cierlickiej.

1 października 2018 roku linia została skrócona do zespołu przystankowego WKD Opacz[2].

16 lipca 2022, w związku z wydłużeniem linii metra M2 do stacji Bemowo, trasę linii wydłużono do relacji Osiedle GórczewskaUrsus Niedźwiadek[3].

Trasa podstawowa[]

ostatnio zmieniana 16 lipca 2022 roku

Ulice[]

Osiedle GórczewskaGórczewskaPowstańców ŚląskichCzłuchowskaLazurowaal. 4 Czerwca 1989 rokuTraktorzystówSzamotyPosag 7 PanienCzerwona DrogaOrłów PiastowskichKenigaOrląt LwowskichUrsus-Niedźwiadek

Przystanki[]

K1.gif Osiedle Górczewska
S.gif Klemensiewicza
S.gif Metro Bemowo
S.gif Czumy
S.gif Plac Kasztelański
S.gif Hala Wola
S.gif Raginisa
S.gif Rozłogi
Ż.gif Człuchowska
S.gif Siemiatycka
S.gif Sternicza
Ż.gif Lazurowa
S.gif Nowe Włochy
Ż.gif PKP Ursus Północny
Ż.gif Ursus-Ratusz
Ż.gif PKP Ursus Północny
Ż.gif Zajezdnia Ursus Północny
Ż.gif Habicha
Ż.gif Posag 7 Panien
Ż.gif Czerwona Droga
Ż.gif Królowej Bony
S.gif Keniga
Ż.gif PKP Ursus-Niedźwiadek
Ż1.gif Orląt Lwowskich
K2.gif Ursus-Niedźwiadek

Przypisy

  1. Komunikat z dnia 02.04.2002, ztm.waw.pl (archiwum), 2002-04-02. [dostęp: 2002-06-07].
  2. Stałe zmiany w układzie komunikacyjnym od 1.10 br., ztm.waw.pl (archiwum), 2018-09-25. [dostęp: 2018-10-07].
  3. Zmiany w komunikacji naziemnej związanych z wydłużeniem linii metra M2 do stacji BEMOWO, wtp.waw.pl (archiwum), 2022-07-13. [dostęp: 2022-07-14].

Linki zewnętrzne[]

Advertisement