Warszawikia
Advertisement
211 Czas jazdy (min):
min – max
32 – 38
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 101520 minut

Autobus Solaris Urbino 8,9 na linii 211 na pętli Żerań FSO (2017)

211linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Dąbrówki Wiślanej na Żerań FSO. Linię obsługują ajenci Mobilis i Arriva.

Historia[]

Autobus Solaris Urbino 8,6 na linii 211 na krańcu Tarchomin (2012)

Autobus Jelcz Libero na linii 211 na ul. Aluzyjnej (2008)

Autobus Solaris Urbino 8,6 na linii 211 na ul. Świderskiej (2013)

Autobus Solaris Urbino 8,6 na linii 211 na ul. Portowej (2015)

Linia "211" została uruchomiona po raz pierwszy 22 lipca 1979 roku jako linia podmiejska, skierowana została na trasę z Marysina przez Korkową, Wspólną, Niemcewicza, 1 Praskiego Pułku i Świerczewskiego w podwarszawskiej wówczas Wesołej do pętli Wesoła (Moniuszki). W 1982 trasę linii wydłużono wzdłuż ul. Świerczewskiego (ob. ul. Armii Krajowej) do Woli Grzybowskiej, a w 1983 roku przez Moraczewskiego, al. Piłsudskiego i Paderewskiego w Sulejówku do pętli Sulejówek (Szkolna). Linia przestała kursować 13 maja 1985 roku, kiedy to została przekształcona w linię 711.

Linia "211" została ponownie uruchomiona w 1999 roku jako linia cmentarna, kursowała ona w latach 1999-2007 na trasie z Cmentarza Wojskowego przez Powązkowską, Okopową, Słomińskiego, Most Gdański, Starzyńskiego, Świętego Wincentego, Smoleńską, Witebską, Ossowskiego i Kołową do Cmentarza Bródnowskiego, powrót odbywał się bezpośrednio do ul. Świętego Wincentego. W okresie Wszystkich Świętych 2008 roku linia nie wyruszyła już na trasę, zastąpiła ją linia C11.

Po raz kolejny linia "211" została uruchomiona 1 czerwca 2008 roku w wyniku przekształcenia linii Z-1, która kursowała w związku z pracami drogowymi na ul. Aluzyjnej, i początkowo kursowała na trasie z Dąbrówki Wiślanej przez Aluzyjną, Sprawną, Odkrytą, Dzierzgońską i Światowida na Nowodwory. Już 1 września wydłużono ją na południe przez Ordonówny, Mehoffera, Majolikową, Milenijną, Światowida, Myśliborską, Porajów i Świderską na Tarchomin, zaś 1 grudnia skierowano ją na wydłużoną trasę od ul. Aluzyjnej przez Modlińską na Buków, jednocześnie wprowadzono kursy skrócone na trasie Dąbrówka WiślanaNowodwory w celu obsługi młodzieży uczęszczającej do szkół przy ul. Strumykowej. Ta trasa nie uległa zmianie aż do 21 stycznia 2013 roku, kiedy to po uruchomieniu linii tramwajowej 2 przez Most Północny skierowano ją na południu do pętli Stare Świdry[1].

Mieszkańcy nowych osiedli na Żeraniu wraz z Inicjatywą Mieszkańców Białołęki na przełomie 2013 i 2014 roku zaproponowali wydłużenie linii przez ul. Myśliborską z zapewnieniem obsługi Gimnazjum nr 121 przy ul. Płużnickiej. Proponowana przez nich trasa biegnąca od Myśliborskiej przez Dorodną do Klembowskiej i dalej do Modlińskiej została odrzucona przez Zarząd Transportu Miejskiego z powodu ostrego skrętu w ul. Dorodną, zaproponowano jednak inny przebieg trasy, od Myśliborskiej przez Kasztanową, Portową, Dorodną i Klembowską do Modlińskiej. Dzięki uzyskaniu pozytywnej opinii władz Białołęki za ich pieniądze powstały przystanki, w związku z czym Zarząd Transportu Miejskiego przedłużył linię 1 września 2014 roku na Żerań FSO.

25 stycznia 2016 roku wydłużono kursy skrócone linii przez ul. Ordonówny do przystanku Ćwiklińskiej w celu obsługi filii Szkoły Podstawowej nr 342. Docelowy plan zakłada wprowadzenie podjazdów kieszeniowych w kierunku Bukowa z ul. Modlińskiej w prawo w ul. Kowalczyka do zawrotki między nowymi blokami blisko Kanału Żerańskiego i z powrotem do swojej trasy.

2 stycznia 2019 roku zmieniono kursy wariantowe linii "211"; od tej pory kursy wariantowe jeżdżą na trasie z Myśliborskiej na Dąbrówkę Wiślaną.

Dnia 24 stycznia 2022, w związku z uruchomieniem linii 333, linia „211” została wycofana z Bukowa i skierowana we wszystkich kursach do Dąbrówki Wiślanej[2].

Tablica boczna (03.2014)

Autobus Jelcz Libero na linii 211 na ul. Światowida (2008)

Autobus Solaris Urbino 8,6 na linii 211 na pętli Buków (2013)

Trasa podstawowa[]

ostatnio zmieniana 24 stycznia 2022 roku

Ulice[]

Dąbrówka WiślanaAluzyjnaSprawnaOdkrytaDzierzgońskaŚwiatowidaHanki OrdonównyMehofferaMajolikowaPomorskaMilenijnaŚwiatowidaMyśliborskaPorajówŚwiderskaMyśliborska (powrót: MyśliborskaŚwiatowida) – KasztanowaPortowaDorodnaKlembowskaŻerańskaModlińskaŻerań FSO

Kursy skrócone (zawieszone na czas wakacji):
Dąbrówka WiślanaAluzyjna – ... – ŚwiatowidaMyśliborska

Przystanki[]

K1.gif Dąbrówka Wiślana
Ż.gif Osiedle
Ż.gif Tłuchowska
S.gif Dzierzgońska
Ż.gif Grzymalitów
S.gif Nowodwory
S.gif Strumykowa
S.gif Ćwiklińskiej
S.gif Leśnej Polanki
Ż.gif Pomorska
S.gif Ćmielowska
Ż.gif Kaflowa
Ż.gif Ceramiczna
S.gif Milenijna
S.gif Myśliborska
S.gif Porajów
Ż2.gif Picassa
S2.gif Świderska
S1.gif Stare Świdry
Ż.gif Płużnicka
Ż.gif Kasztanowa
S.gif Laurowa
Ż2.gif Dorodna
Ż.gif Portowa
S.gif Konwaliowa
Ż.gif Kanał Żerański
Ż2.gif EC Żerań
S1.gif Żerań FSO
K2.gif Żerań FSO

Kursy skrócone:
K1.gif Dąbrówka Wiślana
Ż.gif Osiedle
...
S.gif Milenijna
K2.gif Myśliborska

Przypisy

Linki zewnętrzne[]

Advertisement