Warszawikia
Advertisement
221 Czas jazdy (min):
min – max
7 – 9
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 152020 minut

Autobus MAN NM223.3 na linii 221 na krańcu Dworzec Gdański (Rydygiera) (2015)

221 linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Dworca Gdańskiego (Rydygiera) na Plac Niemena. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Stalowa.

Historia[]

Linię 221 uruchomiono po raz pierwszy 1 września 2015 roku na trasie którą wybrano podczas konsultacji społecznych[1] które miały miejsce latem 2014 roku. Linia łączy stację metra Dworzec Gdański z Cmentarzem Wojskowym na Powązkach. Ma ona na na celu stanowić wygodne połączenie dla mieszkańców osiedli przy ulicy Rydygiera i ulicy Przasnyskiej z metrem i koleją.

Linia miała kursować od ul. Krasińskiego przez Elbląska do pętli, jednak w związku z niezatwierdzeniem projektu organizacji ruchu skierowano ją przez ul. Powązkowską[2]. Na trasę podstawową została skierowana dnia 2 grudnia, ale następne zmiany wprowadzono już 15 lutego 2016 roku. Linia pojechała od ul. Rydygiera przez ulice Przasnyską, Duchnicką i Powązkowską na Plac Niemena.

Linia była zawieszona od 5 października 2019 roku do 20 października 2020 roku w związku z remontem ulicy Rydygiera. W związku z zawieszeniem linii uruchomiono linię zastępczą Z21.

Trasa podstawowa[]

ostatnio zmieniana 15 lutego 2016 roku

Ulice[]

Dworzec Gdański (Rydygiera)RydygieraPrzasnyskaDuchnickaPowązkowskaPlac Niemena (powrót: PowązkowskaKrasińskiegoPrzasnyskaRydygiera)

Przystanki[]

K1.gif Dworzec Gdański (Rydygiera)
Ż.gif Felińskiego
Ż.gif Księdza Boguckiego
S.gif Plac Grunwaldzki
Ż.gif Anny German
Ż.gif Rydygiera
R1.gif
S2R.gif PKP Powązki
S1R.gif Elbląska
S1R.gif Przasnyska
K2R.gif Plac Niemena

Linki zewnętrzne[]

Przypisy

Advertisement