Warszawikia
Advertisement
239 Czas jazdy (min):
min – max
14 – 16
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 203030 minut

239linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Ursynowa Południowego do Krasnowoli. Linię obsługuje ajent Mobilis.

Historia[]

W 2013 planowano uruchomić linię na trasie z Metra Wilanowska do Powsina-Parku Kultury. Miała zastąpić linie 117 (planowano jej likwidację) i 519 (planowano wycofanie jej z Powsina). W związku z protestami mieszkańców Wilanowa, zmian nie wprowadzono. Z tego samego powodu nie uruchomiono linii także w 2013 podczas realizowania projektu racjonalizacji tras autobusowych (zobacz szczegóły).

Po raz pierwszy została uruchomiona 29 stycznia 2018, na trasie z Ursynowa Południowego przez al. Komisji Edukacji Narodowej, ulice Herbsta, Pileckiego, Poleczki, Taneczną i Krasnowolską do Krasnowoli. Powstała jako odpowiedź na wieloletnie postulaty mieszkańców Zielonego Ursynowa. Na potrzeby uruchomienia linii dzielnica Ursynów wybudowała cztery przystanki autobusowe (na Krasnowolskiej i Tanecznej) oraz pętlę autobusową na wysokości ul. Poloneza. Docelowo linia ma zostać przedłużona do ul. Tremblanki.

Od 10 lutego 2018 linia wykonuje wariantowe kursy na trasie z Ursynowa Północnego (pętla przy Jastrzębowskiego). Autobusy zatrzymują się wówczas przelotowo na przystanku Ursynów Południowy tylko w kierunku pętli Krasnowola.

Trasa podstawowa[]

ostatnio zmieniana 29 stycznia 2018 roku

Ulice[]

Ursynów Południowyal. Komisji Edukacji NarodowejHerbstaPileckiego (powrót: PuławskaRomeraHerbsta) – PoleczkiTanecznaKrasnowolskaKrasnowola

Przystanki[]

K1.gif Ursynów Południowy
S.gif Metro Stokłosy
S.gif Dunikowskiego
R1.gif
Ż2R.gif Herbsta
S1R.gif Pięciolinii
R2.gif
S1.gif Poleczki
Ż.gif Taneczna
Ż.gif Samsonowska
Ż.gif Kondracka
Ż.gif Flamenco
K2.gif Krasnowola

Linki zewnętrzne[]

Advertisement