Warszawikia
Advertisement
44 Czas jazdy (min):
min – max
33 – 34
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 8-- minut

Schemat historycznych tras linii „44” (powiększ)

Zdjęcie archiwalne: Czterdziestka czwórka na rondzie Wiatraczna

Czterdziestka czwórka na Placu Narutowicza (30 marca 2017)

Czterdziestka czwórka na pętli Cmentarz Wolski (26 lipca 2017)

Tablica boczna (13 grudnia 2016)

Tablica boczna - zjazd do zajezdni Mokotów (13 grudnia 2016)

Tablica boczna (26 lipca 2017)

44historyczna linia tramwajowa okresowa, która kursowała z Cmentarza Wolskiego na Plac Narutowicza. Linię obsługiwały zajezdnia tramwajowa Wola, zajezdnia tramwajowa Mokotów i zajezdnia tramwajowa Żoliborz.

Historia[]

Linię „44” uruchomiono 1 września 1998 roku na trasie z Placu Narutowicza przez Aleje Jerozolimskie i al. Waszyngtona na Gocławek, miała wspomagać przeciążone w godzinach szczytu linie 9 i 24. Była linią okresową, kursującą w czasie szczytu, na czas wakacji była zawieszana. Od 2000 roku kursowała także poza godzinami szczytu. Ostatecznie została zlikwidowana w 2006 roku w ramach optymalizacji kursowania tramwajów, jej trasa została przejęta przez wzmocnione linie 9 i 24.

Linia „44” została reaktywowana 1 lipca 2008 roku na zmodyfikowanej, lecz polegającej na dawnej, trasie z Placu Narutowicza na Wiatraczną. Powodem był remont jezdni Mostu Poniatowskiego i potrzeba zwiększenia ilości tramwajów, które były jedynym środkiem transportu przez Wisłę. Kursowała do 31 sierpnia 2008 roku mimo, że remont Mostu Poniatowskiego zakończył się 21 sierpnia 2008 roku.

Linia „44” ponownie została uruchomiona 31 sierpnia 2009 roku w związku z szóstym etapem remontu trasy W-Z, kursowała na trasie z Wilanowskiej przez Woronicza na Służewiec. Po zakończeniu remontu linia pozostała na stałe w celu wspomożenia ruchu na Służewiec, a 17 października 2011 roku została przekształcona w całodniową i całotygodniową linię 31.

Linię uruchomiono po raz kolejny 26 listopada 2016 roku jako uzupełniającą komunikację w czasie budowy drugiej linii metra na Woli, na trasie z Nowego Bemowa na Plac Narutowicza.

25 czerwca 2017 roku linię zawieszono z powodu wyłączenia ruchu tramwajowego w ciągu ul. Młynarskiej i ul. Obozowej. 24 lipca 2017 roku w związku z likwidacją linii „70”, wydłużono ją przez ul. Wolską na Cmentarz Wolski. 4 września 2017 roku linia została zlikwidowana.

Ostatnia trasa[]

z 1 września 2017 roku

Ulice[]

Cmentarz Wolski - Wolska - al. Solidarności - Okopowa - Towarowa - pl. Zawiszy - Grójecka - Plac Narutowicza

Przystanki[]

K1.gif Cmentarz Wolski
S.gif Sowińskiego
S.gif Reduta Wolska
S1.gif Cmentarz Prawosławny
S.gif Elekcyjna
S.gif Osiedle Wolska
S.gif Sokołowska
S.gif Płocka
S.gif Zajezdnia Wola
S.gif Okopowa
S.gif Muzeum Powstania Warszawskiego
S.gif Rondo Daszyńskiego
S.gif Plac Zawiszy
S.gif Ochota-Ratusz
K2.gif Plac Narutowicza

Linki zewnętrzne[]

Advertisement