Warszawikia
Advertisement
527 Czas jazdy (min):
min – max
35 – 49
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 102020-30 minut

Autobus MAN Lion's City G na linii 527 w al. Solidarności (2011)

Autobus MAN Lion's City G na linii 527 na ul. Słomińskiego (2008)

Autobus MAN Lion's City G na linii 527 w al. Jana Pawła II (2011)

Autobus MAN NG313 na linii 527 na pl. Bankowym (2012)

527linia autobusowa przyspieszona (rozkład jazdy), która kursuje z Grodziska do Metra Targówek Mieszkaniowy. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Stalowa.

Historia[]

Linia "527" została uruchomiona 1 września 2007 roku, w wyniku przekształcenia linii 407 w całotygodniową linię przyspieszoną – początkowo kursowała na trasie z CH Arkadia przez Most Gdański, Starzyńskiego, Świętego Wincentego na Lewandów, a od 25 listopada na Skarbka z Gór.

7 kwietnia 2010 roku, w związku z rozpoczęciem remontu wiaduktu żoliborskiego, linia "527" została skierowana na trasę przez Radzymińską i Most Śląsko-Dąbrowski do pętli Okopowa, następnie od 10 stycznia 2011 roku na Esperanto[1]. Pomimo zakończenia remontu trasę linii zachowano (w związku z budową II linii metra) aż do 27 sierpnia 2012 roku, kiedy to przywrócono trasę podstawową.

Tej trasy nie chcieli jednak mieszkańcy osiedla Derby i Grodziska, którzy zaczęli skarżyć się na korki na ul. św. Wincentego, wobec czego dnia 17 września 2012 roku linia została skierowana na Metro Ratusz Arsenał.

Początkowo przewidywano, że po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra linia "527" zostanie skrócona do pętli Dworzec Wileński, jednocześnie rozważano jej wydłużenie nawet na Olesin[2]. Propozycje ta wzbudziła jednak gorące protesty wśród pasażerów autobusu, w związku z czym Zarząd Transportu Miejskiego zaczął rozważać pozostawienie autobusu na obecnej trasie z przedłużeniem jej na Esperanto – propozycja została wprowadzona 9 marca 2015 roku, dodatkowo linia została wzmocniona przez nową linię "E-7"[3].

Dnia 30 września 2019 roku w związku ze zmianami tras autobusów po uruchomieniu nowych stacji metra na Targówku, "527" została przekształcona w linię dowożącą z Białołęki do metra.

W związku z ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego projektem zmian tras po otwarciu odcinka II linii metra na Bródnie, planowane jest skrócenie trasy do krańca Metro Kondratowicza[4].

Trasa podstawowa[]

ostatnio zmieniana 5 października 2019 roku

Ulice[]

GrodziskSkośnaBerensona (powrót: BerensonaGłębockaLewandówSkośnaGrodzisk) – Skarbka z GórJesiennych LiściGłębockaŚwiętego WincentegoBorzymowskaTrockaUnickaHandlowaMyszkowskaBarkocińskaOssowskiegoMetro Targówek Mieszkaniowy (powrót: Metro Targówek MieszkaniowyOssowskiegoHandlowaUnicka)

Przystanki[]

K1.gif Grodzisk
Ż.gif Kąty Grodziskie
S1.gif Skarbka z Gór
S.gif Osiedle Derby VI
S.gif Osiedle Derby III
S.gif Osiedle Derby
Ż.gif Park Magiczny
S.gif Jesiennych Liści
S.gif Centrum Handlowe Targówek
Ż.gif Malborska
S.gif Świętego Wincentego
S.gif Targówek-Ratusz
S.gif Żuromińska
S.gif Metro Trocka
R1Ż.gif Handlowa
Ż1R.gif Lusińska
Ż1R.gif DKS Targówek
Ż2R.gif Myszkowska
K2R.gif Metro Targówek Mieszkaniowy

Przypisy

Linki zewnętrzne[]

Advertisement