Warszawikia
Advertisement

Biurowiec Ciech (2010)

Biurowiec Ciech w czasie rozbiórki (16.02.2011)

Biurowiec Ciech – nieistniejący, modernistyczny, dziewięciopiętrowy budynek, który położony był na Żoliborzu, przy ul. Powązkowskiej 46/50.

Wznoszenie budynku rozpoczęto w na początku lat 80. XX wieku na wzór czeskiego projektu z poprzedniej dekady. Pierwotnie miał on stanąć na Śląsku, a budowało go na własne potrzeby biuro projektowe z Warszawy – wycofało się ono jednak z inwestycji, sprzedając gotowy już szkielet budynku spółce Ciech[1]. Biurowiec powstał w nietypowy sposób – w oparciu o centralną konstrukcję kolejne kondygnacje umieszczano od góry – ponadto uzyskał charakterystyczną bryłę odwołującą się wyglądem do odwróconego zikkuratu, uzyskał aluminiowo-szklaną fasadę i bogato wykończone wnętrza. Budynek ukończono w 1991 roku, zajęty został przez biura spółki Ciech, która użytkowała go do 2008 roku – wówczas właściciel budynku opuścił go i wystawił działkę na sprzedaż. W dniach 22-31 marca 2010 we wnętrzu biurowca można było oglądać instalację polskiego artysty Nicolasa Grospierre'a pt. Szklana pułapka[2]. Budynek, ze względu na swoją dużą niefunkcjonalność, a także dużą zawartość azbestu w konstrukcji, wyburzono w 2011 roku.

W jego miejscu powstaje obecnie osiedle Arteco Rezydencja, zaś firma Ciech przeniosła się natomiast do nowej siedziby przy ul. Puławskiej 182.

Galeria[]

Przypisy[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement