Warszawikia

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Ks

Ksiądz prałat Jacek Kozub podczas procesji Bożego Ciała w parafii bł. Władysława z Gielniowa

Jacek Kozub (ur. 18 sierpnia 1957) – duchowny katolicki, prałat, w latach 2002–2024 proboszcz parafii bł. Władysława z Gielniowa, dziekan dekanatu ursynowskiego archidiecezji warszawskiej.

Życiorys[]

Syn Janiny Kutkowskiej i Michała Kozuba. 6 czerwca 1982 odebrał święcenia kapłańskie z rąk prymasa Józefa Glempa. W 1982 roku został magistrem teologii w zakresie prawa kanonicznego (studiował na ATK).

Był wikarym w Rawie Mazowieckiej, Żyrardowie, Kobyłce i w Warszawie (parafia św. Katarzyny na Służewie). Od czerwca 1995 do czerwca 2002 był proboszczem w Otrębusach, gdzie dokończył budowę nowego kościoła. W 1997 został wizytatorem nauczania religii katolickiej w Archidiecezji Warszawskiej i wicedziekanem dekanatu brwinowskiego.

W czerwcu 2002 roku został proboszczem w parafii bł. Władysława z Gielniowa na Ursynowie. Posługę pełnił do 30 czerwca 2024 roku, kiedy to przeszedł na emeryturę z zamieszkaniem w tej parafii, jako rezydent[1].

Odznaczenia[]

  • Odznaczenia papieskie – kapelan honorowy Jego Świątobliwości (2024)[2]

Przypisy

  1. Nowi proboszczowie w dwóch parafiach. Obejmą swój urząd 1 lipca, Archidiecezja Warszawska, 25 czerwca 2024, dostęp: 30 czerwca 2024.
  2. Kard. Nycz odznaczył kapłanów godnościami kościelnymi, Archidiecezja Warszawska, 16 maja 2024, dostęp: 30 czerwca 2024.

Zobacz też[]

Advertisement