Warszawikia
Advertisement

IMG 8544.jpg

Jacek Ozdoba (ur. 22 września 1991 w Warszawie[1]) – polski polityk, prawnik, samorządowiec.

Życiorys[]

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Działalność polityczna[]

Rada Dzielnicy Mokotów[]

W wyborach samorządowych w 2014 uzyskał 1575 głosów[2] i został wybrany radnym dzielnicy Mokotów m.st Warszawy. Zasiadał w komisjach Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska, Spraw Statutowych i Polityki Lokalnej oraz Zdrowia Pomocy Społecznej i Rodziny[2]. Pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Spraw Statutowych i Polityki Lokalnej[2].

Rada miasta[]

W wyborach samorządowych jako lider listy PiS do rady m.st. Warszawy otrzymał 8628 głosów i został wybrany radnym kadencji 2018-2023. Jego mandat został wygaszony postanowieniem Komisarza Wyborczego z 21 października 2019.

Sejm Rzeczypospolitej Polskiej[]

W 2015 w wyborach do Sejmu otrzymał 1197 głosów w okręgu dziewiętnastym (Warszawa) z dziewiętnastego miejsca i nie został wybrany[3]. W wyborach parlamentarnych w 2019 jako kandydat Solidarnej Polski został wybrany na posła na Sejm z okręgu płockiego z listy PiS, otrzymując 17 873 głosy[4].

Inne[]

Był doradcą w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w rządzie premier Beaty Szydło i premiera Mateusza Morawieckiego. W 2018 pełnił funkcję rzecznika sztabu kandydata na prezydenta Warszawy Patryka Jakiego[5]. W styczniu 2020 został powołany na sekretarza stanu w Ministerstwie Klimatu[6].

Przypisy

  1. Oświadczenie majątkowe początkowe z 2 stycznia 2015, Bip.warszawa.pl, dostęp: 30 maja 2017.
  2. 2,0 2,1 2,2 Notka biograficzna, Radawarszawy.um.warszawa.pl, dostęp: 30 maja 2017. Błąd rozszerzenia cite: Nieprawidłowy znacznik <ref>; nazwę „p1” zdefiniowano więcej niż raz z różną zawartością Błąd rozszerzenia cite: Nieprawidłowy znacznik <ref>; nazwę „p1” zdefiniowano więcej niż raz z różną zawartością
  3. Wyniki: Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość, Parlament2015.pkw.gov.pl, dostęp: 30 maja 2017.
  4. Wyniki wyborów 2019 do Sejmu RP, Sejmsenat2019.pkw.gov.pl, dostęp: 17 maja 2020.
  5. Wybory samorządowe. Patryk Jaki przedstawia swoją drużynę, Wyborcza.pl, dostęp: 17 maja 2020.
  6. Jacek Ozdoba nowym wiceministrem klimatu, Gov.pl, dostęp: 17 maja 2020.
Advertisement