Warszawikia
Advertisement

Jacek Sasin odbierający zaświadczenie o wyborze na posła VIII kadencji Sejmu (2015)

Jacek Robert Sasin (ur. 6 listopada 1969 w Warszawie) – polski polityk i urzędnik samorządowy, kandydat na prezydenta Warszawy w 2014. Poseł na Sejm VII, VIII i IX kadencji.

Życiorys[]

Ukończył XX Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego, studia magisterskie na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego i studia podyplomowe z Zarządzania w Administracji Publicznej na Akademii Leona Koźmińskiego.

W latach 20042006 był kierownikiem w Urzędzie Cywilnym, a w 2007 roku pełnił urząd wojewody mazowieckiego. W 2007 roku zaczął współpracować z prezydentem RP Lechem Kaczyńskim. W 2010 roku został radnym sejmiku województwa mazowieckiego startując z ramienia Prawa i Sprawiedliwości.

25 lipca 2014 media poinformowały o wyborze przez kierownictwo PiS Sasina na kandydata w wyborach na prezydenta Warszawy. Wśród jego obietnic wyborczych znalazły się m.in. deklaracja wprowadzenia bezpłatnych biletów komunikacji miejskiej, gabinety dentystyczne w szkołach i budowa Warszawskiego Parku Technologicznego. W pierwszej turze wyborów otrzymał 172 887 głosów (27,71% wszystkich ważnych głosów). W drugiej turze zdobył 241 790 głosów (41,36%), przegrywając z Hanną Gronkiewicz-Waltz, która otrzymała reelekcję.

9 stycznia 2018 został powołany na stanowiska sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz przewodniczącego Komitetu Stałego Rady Ministrów. 4 czerwca 2019 powołany na urząd wiceprezesa Rady Ministrów w rządzie Mateusza Morawieckiego, krótko pełnił również stanowisko sekretarza Rady Ministrów.

W wyborach w 2019 był liderem listy PiS w okręgu chełmskim. Ponownie uzyskał mandat poselski, otrzymując 91 241 głosów. 15 listopada 2019 został powołany na urzędy wicepremiera oraz ministra aktywów państwowych w drugim gabinecie dotychczasowego premiera.

Życie prywatne[]

Jest żonaty, ma syna Radosława.

Linki zewnętrzne[]

Advertisement