Warszawikia
Advertisement
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Ulica Żwirki i Wigury i zespół przystankowy PKP Żwirki i Wigury.

Widok ogólny przystanku

Widok przystanku w kierunku wiaduktu al. Żwirki i Wigury

Warszawa Żwirki i Wigury – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie i Szybką Kolej Miejską (linie S2 i S3) położony w pobliżu wiaduktu alei Żwirki i Wigury. Znajduje się on na 9 kilometrze linii kolejowej nr 8 łączącej Warszawę Zachodnią z Krakowem Głównym. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 4918, rozkłady jazdy).

Przystanek posiada dwa równoległe perony, każdy z jedną krawędzią peronową, zadaszone wiatami. Na przystanku nie ma kas biletowych ani poczekalni. Z wiaduktu al. Żwirki i Wigury na perony prowadzą schody oraz windy. Przystanek został oddany do użytku we wrześniu 2008 roku, powstał w związku z modernizacją linii kolejowej nr 8.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Piaseczna, Warki, Radomia i Skarżyska-Kamiennej.

Do przystanku kolejowego Warszawa Żwirki i Wigury można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym Novotel i PKP Żwirki i Wigury.

Advertisement