Warszawikia
Advertisement
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Ulica Improwizacji.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole Improwizacji

Ostatni rozkład na pętli z dwoma kursami linii 384

Zespół przystankowy Improwizacji (nr 6063) – historyczny kraniec autobusowy położony na Bielanach, przy ulicy Improwizacji (północno-wschodnia część terenów Huty). Do 1 kwietnia 1986 kraniec nosił nazwę PBHW, wcześniej Improwizacji Kino Orzeł.

Pierwsze autobusy dotarły na pętlę przy ulicy Improwizacji już w 1950 roku. Były to wozy sezonowej linii "M" zapewniającej dojazd z krańca tramwajowego Bielany AWF do Młocin i Lasku Bielańskiego. Linia kursowała latem 1950 i 1951 roku, po czym została zlikwidowana. Ponownie linia "M" dotarła na ulicę Improwizacji w 1960 roku – uruchomiono ją jako połączenie placu Wilsona z kinem Orzeł znajdującym się w Domu Kultury Huty Warszawa. Jeszcze w tym samym roku linia uległa likwidacji.

Po raz kolejny autobusy zawitały na pętlę Improwizacji w 1978 roku. Uruchomiona wówczas szczytowa linia 381 docierała tu aż do 1992 roku, zapewniając dojazd do zakładów zlokalizowanych przy ulicy Improwizacji.

1 października 1992 roku, w związku ze znikomą frekwencją, linia 381 uległa likwidacji, a w zamian na pętlę Improwizacji zaczęły docierać nieliczne kursy linii 384. Liczba wydłużonych kursów była stale zmniejszana, ostatecznie były to dwa w ciągu całego dnia. 26 stycznia 2007 roku ostatni autobus linii 384 opuścił pętlę Improwizacji – po zawieszeniu linii na czas ferii zimowych wykreślono dodatkowe kursy z rozkładu i tym samym 12 lutego 2007 kraniec został ostatecznie zlikwidowany.

Advertisement