Warszawikia
Advertisement
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: rondo ONZ i stacja metra Rondo ONZ.
Układ przystanków w tym zespole jest czasowo zmieniony.
Powód to budowa trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka[1].
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole Rondo ONZ

Zespół przystankowy Rondo ONZ (nr 7088, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych i tramwajowych, położony na pograniczu Woli i Śródmieścia, wokół ronda ONZ, u zbiegu al. Jana Pawła II, ul. Świętokrzyskiej i ul. Prostej. Zespół tworzy węzeł ze stacją metra (M2) Rondo ONZ.

Przystanek nr 03 – wiata konkursowa
(2015 – por. 2008)

Przystanek nr 04 – wiata konkursowa

Historia[]

Na planie z 1956 roku zespół ten nosi nazwę Krajowej Rady Narodowej (por. Krajowej Rady Narodowej)[2]. W późniejszych latach funkcjonował pod nazwą Prosta aż do 30 listopada 1986 roku, kiedy to zmieniono ją na obecną.

W latach 2011-2014, w związku z budową stacji metra Rondo ONZ tymczasowej przebudowie uległy przystanki tramwajowe, funkcjonowały przystanki nr 53 i nr 54, położone w południowej części ronda ONZ, mniej więcej na wysokości przystanku nr 04.

Po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra większość przystanków przywrócono do swoich dawnych lokalizacji, jedynie przystanek nr 06 przeniesiono z wschodniej na zachodnią stronę ronda, a także swoją trasę zaczęła kończyć tutaj linia 174.

Przystanek nr 10, położony w al. Jana Pawła II, uruchomiono 1 grudnia 2020 roku[3].

Układ przystanków[]

Przystanki nr 53 i nr 54 (2013)

Galeria[]

Przypisy

Linki zewnętrzne[]

Advertisement