Warszawikia
Advertisement
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Urząd Dzielnicy Targówek.

Schemat rozmieszczenia przystanków w zespołach Targówek-Ratusz i Świętego Wincentego

Przystanek nr 01
(2009, wiata zintegrowana z kioskiem)

Zespół przystankowy Targówek-Ratusz (nr 1146) – historyczny zespół przystanków autobusowych położony na Bródnie w dzielnicy Targówek, na skrzyżowaniu ul. Kondratowicza, ul. Malborskiej i ul. 20. Dywizji Piechoty Wojska Polskiego. W pobliżu znajduje się Urząd Dzielnicy Targówek.

Historia[]

Do 20 maja 2005 roku zespół nosił nazwę Malborska, kiedy to zespół rozdzielono na dwie części - przystanek 01 włączono do zespołu Świętego Wincentego, a pozostałym zmieniono oznaczenia z 02, 03 oraz 04 na kolejno 04, 02 i 01 - a także zmieniono nazwę na obecną[1].

1 marca 2019 roku, w związku z rozpoczęciem budowy stacji metra Kondratowicza i zawieszeniem ruchu w obrębie tego zespołu przystankowego, został on zawieszony. Dnia 2 września 2019 roku funkcjonowanie zespołu zostało przywrócone, uruchamiając przystanki nr 51 i 52, włączone z zespołu Świętego Wincentego gdzie kolejno posiadały numery 51 i 06[2].

9 sierpnia 2022, w związku z zakończeniem kolejnego etapu prac przy skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i Świętego Wincentego, likwidacji uległy przystanki nr 51 i 52. Jednocześnie skomasowano zespoły przystankowe Świętego Wincentego i Targówek-Ratusz w jeden zespół o nazwie Świętego Wincentego[3].

Układ przystanków[]

W zespole, bezpośrednio przed likwidacją, zatrzymywały się następujące linie komunikacji miejskiej:

Przypisy

Advertisement